meeBo

Tuesday, October 19, 2010

Kesempurnaan dan sesuatu... (with song:Samsons - Kisah tak sempurna)

Kesempurnaan......
Kata dasarnya adalah "sempurna". Apa itu kesempurnaan bagi korang?? apa definasi kesempurnaan bagi korang??
Ramai yang sanggup melepaskan atau meninggalkan "sesuatu" yang sedang mereka miliki untuk "sesuatu" yang bagi mereka adalah lebih sempurna dari yang sedia ada tadi.

Mereka sentiasa mengharapkan "sesuatu" yang baru itu memberi satu bentu kesempurnaan yang mana dirasakan tidak dapat diberi oleh "sesuatu" yang lama tadi. 

Tetapi apa yang sering terjadi pabila mereka telah memiliki "sesuatu" yang baru setelah melepasakan "sesuatu" yang lama tadi akan wujud satu perasaan yang lebih dikenali sebagai...penyesalan(tidak banyak,sedikit pasti ada).

Lantaran rasa penyesalan ini kan menghasilkan kesedaran bahawa tiada yang sempurna.Baru akan terasa bahawa yang lama itu lebih baik walau tidak sempurna.

Bak kata pepatah "dah terhantuk baru meradang".Kelewatan kita menyedari bahawa "sesuatu" yang telah kita tinggalkan itu adalah lebih baik dari "sesuatu" yang kita kata lebih sempurna.

Sayang seribu kali sayang kerana kita telah terlewat."Sesuatu" yang lama itu telah dimilki oleh orang lain.Tiada lagi yang mampu kita lakukan untuk memiliki "sesuatu" itu semula.
Hanya kekuasaan Allah yang dapat menentukan ia.....

So point of the story ni adalah...Hargailah setiap "sesuatu" yang kita milki itu. Bersyukurlah dengan kehadiran ia. Allah pasti punya rencana terbaik untuk kita bagi setiap aturan yang telah ditetapkan-Nya.

Jika kita hanya mencari kesempurnaan setiap satunya,nescaya tiada yang akan kita ketemu kerana tidak mungkin ada yang sempurna 100% di dunia ini.Tepuk dahi..hentak kepala..soal diri kita...sempurnakah aku??? Lantas terdetik dalah hati.. "of course not"  jawapan yang terbit jauh dari sudut hati itu iklas...

Kita manusia dan "sesuatu" nya dicipta dengan kelebihan dan kekurangan masing-masing.
Tetapi jika telah terlanjur melakukannya...teruskan jalan yang telah terbentang luas dihadapan kita.Jangan toleh belakang lagi."life must go on" .Kita perlu ingat bahawa semalam adalah kenangan,hari ini adalah kenyataan,esok adalah harapan....
~~nurkilan rasa...teke-teki~~

Samsons - kisah tak sempurna
(lirik,download lagu,video,mtv)

aku memang tak berhati besar
untuk memahami
hatimu disana
aku memang tak berlapang dada
untuk menyadari
kau bukan milikku lagi
ref:
dengar dengarkan aku
aku akan bertahan sampai kapanpun
sampai kapanpun
wow.. wow…
maafkan aku
yang tak sempurna tuk dirimu
usailah sudah kisah yang tak sempurna
untuk kita kenang
andai aku dapat merelakan
setiap kepingan
butiran kenangan indah
andai aku sanggup menjalani
setiap detik
dan waktu mendatang





No comments: