meeBo

Tuesday, December 15, 2009

Preview movie Santau (Di pawagam 10 Dis 09)

Seram dan ngeri. Itu yang Teka-teki dapat tafsirkan bila menonton trailer filem SANTAU ni. Santau arahan Azhari Muhammad Zain ini adalah filem yang ke-34 terbitam MIG Productions. Difahamkan semasa pengambaran filem ini berlangsung, khidmat bomoh digunakan untuk memantau dan membantu mengelakkan gangguan makhluk halus.

Kesan bunyi yang digunakan memang berkualiti,puas hati kalau pergi panggung(tak rugi beli tiket lah).Kesan bunyi yang boleh membuat orang kena serangan jantung ini memberi kesan bagi filem ni,tahniah MIG Productions kerana filem ini sehebat filem seram dari Korea,Jepun.

Terdapat juga adigan yang agak meloya kan tekak dan anda harus bersedia dengan kejutan(kejutan bunyi dahulu)

Selain itu, David Teo juga selalu berpesan kepada pelakon dan krew supaya menjaga pantang larang seperti tidak kencing sebarangan dan membuang tuala wanita di merata tempat
.
Santau yang akan menggunakan sistem bunyi Dolby Digital Surround EX menampilkan barisan pelakon seperti Esma Danial yang akan melakonkan watak Halim, Putri Mardiana (Nina), Zul Handy Black (Man), Farisya Fatin (Tuty) dan Bob Lokman (Bomoh).


Selamat menonton,Sokonglah Industri filem negara.

No comments: